Gravitáció
Volt már olyan veletek, hogy beültök a moziba és szó szerit az izgalom és a
film hatására megmozdul alattad a szék? És itt most nem a 4Dx mozi hatásairól
beszélek, hanem arról, amikor úgy érzed, hogy a tüdőddel együtt bekerülsz egy
hatalmas levegőtlen térbe, ahol csak egy szippantásnyi levegőt van, és ha ezt
elfogyasztod, akkor vége van, szó szerint vége van mindennek.
Filmes élmény. Hatalmas film. Már szinte magam előtt látom a repülő Oscar
szobrocskákat a végtelen sokaságát lebegni a sötét és hihetetlenül gyönyörű
Univerzumban.
Talán ez az egyik legújabb film, amiről eddig írtam, így csak remélhetem,
hogy Kedves Olvasóim és blog figyelőim, képben vagytok a film tartalmával-
legalább, azt már nem is várhatom el, hogy láttátok is a filmet.
A rendezője Cuarón,
aki nem jobb filmeket rendezett, mint, az ember
gyermeke- poszt apokaliptikus krimi (poszt?- nem tudom, mennyire tekinthető
valami posztnak, amikor a film végén (?) Történik az igazi apokalipszis) Az
ember gyermeke alap sztorija, egy Krisztusi újjászületés. Az emberiség képtelen
a szaporodásra, semmilyen technikai és gyógyszeres kezeléssel sem képes élő
emberi egyedet a világra hozni, s annak életét fenntartani. Így telnek az évek,
érezni lehet a kétségbeesett kilátástalanságot. Az emberek feladják, Istenítik
az utolsó gyereket, ha már a valódi Isteneiket elvesztették, a világon káosz
uralkodik, mindenki a biztonsági zónába igyekszik. Az eszetlen bevándorlás
szintén káoszhoz vezet, s ebben a káoszban megszületik az ember gyermeke. Azaz az új Krisztusnak titulált gyermek.
A
film kulcs jelenetében, mikor a gyermeket sírva hozza a szintén
megmentő-megváltó- szerepet játszó férfi a kezében, miközben a katonák és a
terroristák (?), egyszerre hallgatnak el, rejtik el fegyvereiket a hátuk mögé,
hirtelen értelmetlenségnek tűnik az öldöklés, ha egy valódi gyermek született.
Tehát egy ilyen rendező nyúlt hozzá ehhez a nyersanyaghoz is.
A film sztorijáról röviden:
Filmtitkok és szimbólumok
Tehát a film története, nem spórol, azonnal belacsap a lecsóba. Van egy hosszú
vágatlan rész, ahol hallhatunk mindenféle fölöslegesnek tűnő szerelésről szóló
szakszavakat, velünk forog a film, próbáljuk elképzelni az űrbeli mozgást, a
teret, a látványt. Hihetetlenül gyönyörű!
Azután megtörténik az oroszok (?), által megsemmisített kémműhold
darabjainak menetelése. Vagyis hihetetlen gyorsasággal száguldoznak a darabkák
a föld körül, gravitációnknak hála- Gravitáció- NEWTON (Newton elég sok, Tikos
társaság tagja volt).
Eltalálják főszereplőink (George Clooney – Solaris, Egek ura- és Sandra
Bullock hazajutásához fontos szerepet játszó űrhajójukat (OV-100 Explorer), majd
sodródván az űrben, egymásra találván indulnak el a nemzetközi űrálomás
felé (ISS). Természetesen minden elromlik ami csak elromolhat- így bekövetkezik
a halál- majd később sikeresen megtalálja (már egyedül, Sandra)
a kínai Tiangongot (Mennyei Palota- menyország?)majd sikeresen visszakerül
a földre.
A szimbólumokról és titkokról bővebben:
Ebben a filmben, nem igazán vettem észre, rajzolt ősi
szimbólumokat, sem képileg, sem elbeszélésből. Ami itt igazán megfogott, az
maga a történet volt.
Most pedig beszéljünk a szimbólumokról:
Filmtitkok és szimbólumok:
Bár az igazat megvallva, ennek a filmnek a nézése közben nem
voltam olyan szemfüles mint általában, és elég sokat olvastam a témában utána,
hogy bennem is összeálljon a kép. Sokat köszönhetek a hatodiknapon.hupont.hu
oldal szerkesztőjének, aki megadta azokat az alap pilléreket amiken
elindulhattam. Így a cikk végén,
mint forrást meg is jelölöm.
Tehát a film.
Születés elmélet- gyakorlat- újraszületés- evolúció- az élet eredete,
avagy hogyan érkeztünk a földre.
Ha ebben a témában kéne írnom, valószinűleg a promethetushoz nyúlnák,
de Cuarón remekje is szintén tartalmaz effajta tartalmat.
Dr.Stone ( kő- szikla) és Matt Kowalsky (kovács) történetét meséli el.
A névből első sorban ezek az összefüggések jutottak eszembe.
Kő-szikla- Jézus sziklára épített egyháza.- kőszikla- péter-
egyház alapítót szimbolizálta
Matt- máté- kowalsky- kovács- azaz Jézus maga is kovács volt- Az
ács mesterséget űzte, ezt tanulta el nevelő apjától.
Tehát ha itt az elején szembe kéne néznem a tényekkel, akkor adott
a pilóta- űrhajós, aki akinek ez az utolsó küldetése, ő már az elejétől
tudja, hogy nem élheti túl, de atyjával marad-a a szerető űrrel, aki
befogadja őt, és gyönyörűnek találja a földet. Később ő jelenik meg „Sziklának“,
hogy életben tartsa.
„Szikla“ elveszti a hitét, amikor a Sojuz-ba érve megtudja,
hogy nincs üzemanyag, és ott fog ragadni- de akkor egy rádió jelnek köszönhetően
meghallja egy halász hangját, akinek gyermek van a kezében „ egy új
gyermek- az ember gyermeke“- halálból élet. Majd kutyák ugatnak a háttérben,
és A „Szikla“ is velük ugat.- farkas a győzelem jelképe, megóvja az
embereket a haláltól . A világ végén
ez a farkas elnyeli a Napot, leharapja a Holdat.
Az ókori Kínában a
mértéktelen vágyat és a egyetlenséget személyesítette meg.
Tehát George C. ( M.Kowalsky) megmenti –
szellemként- farkas jelmezbe bújva A „sziklát“, aki ezután a Mennyei palotába
(Tiangong), megy, majd azzal – tehát a mentő kapszulájával a földre érkezik
Shenzou( Isteni jármű), és újjászületik, amikor beleérkezik a vízbe. A vízben
úszó béka ( akinek a testfelépítése- vérkeringése, oxigénellátása hasonlít
az emberére, így kb ugyanannyit bír ki a víz alatt mint az ember) tehát a békával
úszik a felszínre, ott kifogják a „halat“ – ugye ha már a halász hívta
őt vissza a földre :D – Jézus is halászott- kovácsmestersége mellett,
vagyis a tanítványai többsége is halász volt.
· Ami még fontos 42-es szám, hiszen az Explorer 42-edik
Expedícióját tervezik jelenleg- amit a filmben bemutattak. ( a farkasoknak
is negyvenkettő foguk van) (J.
Boehme calls this number "the Sky, place of the divine desire".)
A film grandiózus jelenete: amikor Sandra
megmenekül, és a ISS-be kerül, akár az anyaméhbe összehúzódva –magzatpózban,
köldökzsinórral tekereg, miközben a fekete fehér kombinációja jelenik meg
a ruházatán is.
A fekete és a fehér, a kétértelműséget,
a jót és a rosszat jelöli.
ISS- pedig a teremtő anyára asszociál!
Tehát a film, egyfajta teremtés történetet
mesél el.
E mellett meg kell jegyezzem, hogy nagyon jó
film. Egyszerűn nem láttam még soha ennél gyönyörűbbet, hisz láttam a Földet,
és benne magukat is.
Beszéljünk a filmről!
Írjatok, kommenteljetek!
Köszönöm a figyelmet!
Filmtitkok és szimbólumok
K.
forrás( ihlet): http://hatodiknapon.hupont.hu/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése